DISSABTE 25 DE MAIG | 18:00 h | FILMOTECA DE CATALUNYA

Hello Dankness

Soda Jerk, Austràlia, 2022, 70’, VOSE

Estrena a Catalunya
Què tenen en comú un anunci de Pepsi protagonitzat per Kendall Jenner amb pel·lícules com a Pesadilla en Elm Street o Robocop? Entre la rondalla política i el musical ianqui, entre l’assaig audiovisual i la distopia trobem la inclassificable Hello Dankness, una pel·lícula que s’endinsa en la vida d’un veïnat estatunidenc entre 2016 i 2020. Soda Jerk utilitza la seva metodologia habitual remesclant més de 300 talls de pel·lícules piratejades que pertanyen al cànon cinematogràfic nord-americà. El duo australià aconsegueix fusionar zombis, campanyes electorals i una pandèmia amb números musicals i referències a mems per a retratar uns anys en què la realitat consensuada es començava a fracturar enmig de teories de la conspiració i contagis vírics.

* Amb presentació a càrrec de la MIFDB.

Contacte distribució: Soda Jerk (s_j@sodajerk.com.au)

Festivals (selecció)
Berlinale Panorama
SEMINCI, Semana Internacional de Cine de Valladolid
Berwick Film and Media Arts Festival
Seoul International Womens Film Festival

Hi ha directoris genials, i després hi ha directoris tan genials com Soda Jerk, les seves pel·lícules són gairebé fruites prohibides: no arriben mai a la teva plataforma de streaming preferida i molt poques vegades es projecten en un cinema proper. La raó per la qual costa tant veure el treball d’aquest duet de cinema molt distintiu (…) és que els seus films estan formats gairebé íntegrament per pel·lícules preexistents. Els clips s’alliberen de les seves fonts i es tornen a muntar, donant-les una vida més enllà, sense el permís dels titulars dels drets d’autor, fent impossible qualsevol tipus de distribució tradicional.

Luke Buckmaster

The Guardian

Hi ha directoris genials, i després hi ha directoris tan genials com Soda Jerk, les seves pel·lícules són gairebé fruites prohibides: no arriben mai a la teva plataforma de streaming preferida i molt poques vegades es projecten en un cinema proper. La raó per la qual costa tant veure el treball d’aquest duet de cinema molt distintiu (…) és que els seus films estan formats gairebé íntegrament per pel·lícules preexistents. Els clips s’alliberen de les seves fonts i es tornen a muntar, donant-les una vida més enllà, sense el permís dels titulars dels drets d’autor, fent impossible qualsevol tipus de distribució tradicional.

Luke Buckmaster

The Guardian