Interferim en el present històric per imaginar un futur possible. Proposem als protagonistes històries ficcionades i arquetips de cossos disposats a una confrontació amb el real, amb l’espai construït per les narratives polítiques contemporànies. Treballem majoritàriament amb actors no professionals, persones que no segueixen els codis clàssics de representació al cinema. Al costat d’ells, partim del que proposem i dels records i direccions que ells posen en joc per a construir un personatge per a la pel·lícula.

Joana Pimienta

(directora del film), Entrevista a Non Fiction

Mato Seco em Chamas

Joana Pimenta i Adirley Queirós, Portugal-Brasil, 2022, 153’

Estrena a Catalunya

A la favela Sol Nascente, als afores d’una Brasília dominada pel govern de Bolsonaro, un grup de dones hackeja un oleoducte per vendre petroli a preu baix a la seva comunitat. Coneixerem a Léa, Chitara i Andreia, totes elles actrius no professionals, a través de magnètiques seqüències planificades on l’espectacularització queda fracturada per llargs plans documentals. Així, d’una seqüència a una altra passarem de veure les integrants del grup negociar amb clients a una nau industrial a veure-les cuinant, treballant o conversant en plànols dilatats que deixen suspesa la trama principal que vertebra el film. Mato seco em chamas, tot i jugar amb els codis estètics de la distopia i la ciència-ficció, no està situat en un futur amb escassos recursos naturals sinó en un present en què les seves reserves s’exploten en el context d’una societat capitalista i de mercat, afectant especialment a les habitants del sud global.

Contacte distribució:
nevena.desivojevic@terratreme.pt

Festivals (selecció)
Cinema Tropical New York (Mejor Película Latinoamericana) (2023)
Cinéma du réel (Grand Prize) (2022)
Mar de Plata Film Fest (2022)
Festival Internacional de Cine de Entre Ríos (2022)
Berlinale – Berlin International Film Festival (2022)
TIFF – Toronto International Film Festival (2022)