La sessió comptarà amb la presentació de Denise Duncan, directora, dramaturga i membre fundadora del Col·lectiu Tinta Negra.
L’espoli colonial realitzat per museus europeus en el continent africà és part d’una història que es prolonga durant més de cinc segles. Un relat d’apropiació material, però també una proposta de lectura històrica i estètica dels objectes robats. Des de quins marcs de pensament han llegit els museus aquests objectes? Com alliberar-los d’aquests enquadraments? Quin paper té la imatge i el mitjà cinematogràfic, amb una llarga tradició de denúncia, en la seva restitució? Com narrar la història de la resistència decolonial des de l’absència dels objectes que els museus europeus es neguen a retornar? Les peces que es projecten en aquesta sessió ens mostren possibles narracions construïdes a través d’objectes mobilitzats per a donar compte d’una experiència fragmentada i que pugna per posar límits al dret imperial a “veure-ho tot”.
CURTMETRATGES
Et les chiens se taisaient
Sarah Maldoror, França, 1978, 13’, VOSE
Les Porteurs
Sarah Vanagt, Bèlgica, 2022, 31’, VOSC
→ SESSIÓ GRATUÏTA