In the Name of Scheherazade or the First Beergarden in Teheran (En nombre de Sheherezade o el primer beergarden de Teherán)
Narges Kalhor, Alemanya, 2019. 75’. VOSE.
Aquest film és un martell contra les normes narratives, un viatge surrealista per Les mil i una nits, un cabdell d’històries desconstruïdes, un exercici de punk decolonial. Narges Kalhor segueix a quatre personatges que s’han traslladat a Alemanya per fugir de la nefasta situació política dels seus països d’origen. Un jove gay siri que tem la deportació, una noia iraniana que somia construir un Beergarden a Teheran, una jove que intenta acabar la seva pel·lícula de final d’estudis amb els pèssims consells del seu professor i Scheherezade, que segueix narrant contes nit rere nit.
Festivals (selecció):
Internationales Frauenfilmfest Dortmund / Klön
Visions du Réel
Dok Leipzig
Cinemigrante
Contacte: clay@oasysdigital.com
Scheherazade, la meravellosa narradora de Les mil i una nits, era una antiga reina persa, però Narges Kalhor és una jove iraniana del segle XXI que narra les seves pròpies històries fantàstiques. Apareix al film interpretant-se a ella mateixa com un exemplar de la generació crescuda després de la revolució a Iran, assenyalant que per a les dones com ella, anar a discoteques, beure alcohol, portar maquillatge o el cabell sense lligar són perillosos i estrictes tabús.
Amb intel·ligència arquitectònica, Kalhor aplica la crítica implícita de Scheherazade a l’estructura de poder que subjeu a l’obligació d’explicar una única història amb el seu film. La seva complexa narrativa és una estratègia de supervivència en la que el plaer de la història amaga una submissió (meta-narrativa) però també una rebel·lió, un compromís, una crítica.